A VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau gépjárműpalettája

1949 újra beindul a személygépkocsi gyártás az egykori Audi-Werk Zwickau gyárban. Gyártott modellek az IFA F8 és az IFA F9. 1953 az IFA F9 gyártásának kezdete az Automobilwerk Eisenach gyáregysében. 1955 áttervezésen esik át a «P 70»-es, Duroplast karosszériaelemekből építik. 1958-ban a VEB Sachsenring Kraftfahrzeug- und Motorenwerke Horch bemutatja a «P 240»-est. 1958 az az év, amikor egyesülnek az autógyárak a VEB Sachsenring Automobilwerk Zwickau néven. Új Trabant típust adnak ki, típusjelölése a «P 50». Duroplasztkarosszéria acélalvázon. 1962-től 600 cm3 motorral, 1964-től teljesen új karosszéria. Emelkedik az éves gyártás-kapacitás, több mint 100.000 darabra. 1978-ban gördül le a Zwickau-i gyártósorról a 1,5 milliomodik Trabant.

1949 »IFA F 8«, Cabrio kéthengeres-kétütemű motor 690 cm3, 20 LE  3500 1/min-nál, 85 km/h, 3 sebességfokozat kormányváltó, szabadonfutó.
IFA F 8
IFA F 8
1950 »IFA F 8«, Kistranszporter, technikai adatok teljesen megegyeznek a Cabrio-jéval, 350 kg hasznos tömeg, raktér 2 m2, kétszárnyas raktérajtó, 32 literes ü.a.tartály, Gumiköpenyek: 5.25-16.
1951 »IFA F 8«, Kombi, állítható magasságú ülés, mint minden F 8-as típusú járműnél, itt is préseltfából készül a karosszéria. Cabriolet, Coupé, Luxus acélkarosszériával.
IFA F 8
IFA F 9
1950 »IFA F 9«, Limousine 900 cm3-es 3 hengeres kétütemű motor, 28 LE 3600 1/min-nál, 100 km/h. 1954-től 3800 1/min, 30 LE, 110 km/h, elsőkerék-hajtás.
1952 »IFA F 9«, Cabriolet, technikai adatok teljesen megegyeznek a Limousine-éval, letekerhető oldalablak, vászontető, kétajtós fémkarosszériás. A motor az első tengelyek előtt helyezkedik el.
IFA F 9
IFA F 9
1953 »IFA F 9«, Cabrio- Limousine vászontetővel, 1955-ig botváltó, utána kormányváltó, 4 sebességfokozat, Gumiköpenyek: 5.00-16, Súly: 920 kg
1953 »IFA F 9«, Kombi, azonos technikai adatokkal, 4 üléses, dönthető első ülésekkel, háromajtós, nagy és mélyenfekvő rakodótér. Hasznos tömeg: 440 kg, végsebesség 90 km/h.
IFA F 9
AWZ P 70
1955 »AWZ P 70« Kéthengeres-kétütemű 684 cm3-es orrtmotor, 22 LE 3500 1/min-nál, 90 km/h, Motor és hajtómű egység az első tengely előtt keresztben, 3 fokozatú váltó.
1956 »Sachsenring P 240« Hathengeres-négyütemű 2407 cm3-es motor, 80 LE 4250 1/min-nál, 140 km/h, hátsókerék meghajtás, acélkarosszéria, Súly: 1525 kg
P 240
AWZ P 70
1957 »AWZ P 70« Coupé, kétüléses (és két kiegészítő üléses). Kapcsolható szabadonfutó, Duroplaszt karosszéria, 12 V Dyna-indítóberendezés (?), tengelytáv 2380 mm, Gumiköpeny mérete: 5.00-16.
1957 »AWZ P 70« Kombi, négyüléses, az első ülések billenthetőek, csomagtér 1,5 m3, raktér 2 m2, háromajtós, Hasznos tümeg: 320 kg, botváltó, keverékkenés 1:25 arányban.
AWZ P 70
P 50
1958 »Trabant P 50« 500 cm3-es kétütemű-kéthengres motorral, 18 LE, 90 km/h. 1960 »P 50/2«, 20 LE, 95 km/h, 1963 »P 60« 594 cm3, 23 LE 3900 1/min-nál, 100 km/h.
1960 »Trabant 500« Kombi, háromajtós, elsőkerék-meghajtás, motor-hajtómű egység első tengelyek előtt keresztben, 4 fokozatú sebességváltó, kapcsolható szabadonfutó, Gumiköpeny: 5.20-13, végsebesség: 90 km/h.
500
601
1964 »Trabant 601« Limousine 594 cm3-es kéthengeres-kétütemű motorral, 23 LE 3900 1/min-nál, 95 km/h. 1969-től 26 LE 4200 1/min-nál, 105 km/h
1965 »Trabant 601 Universal«, mint minden Trabant Duroplasztkarosszériás acél alvázon, Kombi, saját tömeg 660 kg, Hasznos tömeg 380 kg, fogyasztása: 9 l/100 km.
601