Törésteszt
Trabant frontális törésteszt 52,8 km/h-val!
Az itt leírtak nem hamis adatok vagy manipulát képek eredményei!
A TÜV Rheinland végezte törésteszt 1991-ben, ahol egy Trabantot is összetörtek. A Prof. Danner által vezetett kutatócsoport legnagyobb megdöbbenésére a Trabant teljesítette a legszigorúbb normákat is, amik egy ilyen irányú ütközésnél elérhetok. Számos autót (lásd táblázat) utasított így maga mögé. Karosszériája csak 42cm-t nyomódott össze, és szinte teljes egészében egyben maradt az utasfülke.
Ami még ennél is meglepőbb volt, hogy a padlólemez teljes mértékben sérülésmentes volt az ütközést követően! Sot a Trabant két ajtaját is gond nélkül lehetett nyitni.
Az eredmény meglepő oka, hogy a duroplaszt elemeknek amiből a Trabant karosszéria elemei készültek hagyományos fémelemekkel szemben kétszer akkora szilárdságúak az autó oldalán, a tetőnél pedig a lemezhez képest 3,7 szer olyan szilárdak!
Természetesen a Trabant relative jó szereplése nem valószínű, hogy célzatos fejlesztés eredménye! Oldalütközésnél pedig vélhetően igen csak rosszul szerepelne.
Típus |
cm |
Sebesség km/h |
Forrás |
|
Trabant |
42 |
52,8 |
Auto 10.01.91 |
|
Peugeot 806 |
66 |
55,0 |
AMSport 15/97 |
|
Renault Twingo |
69 |
50,0 |
ADAC Mo 9/93 |
|
Daihatsu Cuore |
74 |
50,0 |
ADAC Mo 9/93 |
|
Fait Cinqecento |
74 |
50,0 |
ADAC Mo 9/93 |
|
VW Passat |
82 |
50,0 |
ADAC Mo 9/91 |
|
Opel Sintra |
82 |
55,0 |
AMSport 15/97 |
|
Opel Vectra |
84 |
50,0 |
ADAC Mo 7/90 |
|
Hyundai Accent |
85 |
50,0 |
ADAC Mo 7/95 |
|
Kia Sephia |
85 |
55,0 |
ADAC Mo 7/95 |
|
Ford Siera |
87 |
50,0 |
ADAC Mo 9/91 |
|
Peugeot 405 |
88 |
50,0 |
ADAC Mo 9/91 |
|
Audi 80 |
93 |
50,0 |
ADAC Mo 9/91 |
|
Daewoo Nexia |
93 |
55,0 |
Auto Bild 7/95 |
|
Nissan Patrol |
106 |
50,0 |
ADAC Mo 9/93 |
Itt néhyán kép a töréstesztben szereplõ többi autóról!
|
|
|
|
|
|
|
|
|