Olajcsere

Az olajat minden 15 000 km megtétele után, de legalább kétévenként cserélni kell. Ha az olajcserére vonatkozó határidőket nem tartjuk be, az idő előtti sebességváltó-hibákhoz vezethet, mert az olaj természetes öregedési folyamatnak van kitéve, másrészt a lekoptatott részecskék korai csapágy- és fogaskerék-kopáshoz vezethetnek. A sebességváltó-olaj cseréjét csak meleg motor- és sebességváltó állapotban végezzük, mert a hideg sebességváltóban az olaj túl sűrű és nehezen folyós és emiatt nem tud maradéktalanul eltávozni a sebességváltóházból. A legcélszerűbb emiatt az olajcserét hosszabb út megtétele után végrehajtani. A használt olajat tartályba engedjük.

A sebességváltó-olaj leeresztő csavarja (19-es kulcs) a sebességváltóház legalacsonyabb helyén található (kb. a jobb oldali hajtótengely alatt).

Mivel az olajleeresztő furat kissé ferde helyzetű, az olaj is kissé ferdén folyik ki (a tartály aláhelyezésekor erre ügyeljünk). Az olajleeresztő csavarban állandó mágnes van, amelynek az a feladata, hogy az összes lekoptatott acélrészecskét felfogja és ezzel megakadályozza a fogak közé és a golyóscsapágyakba jutásukat. Az olajcsere alkalmával ezt a mágneses dugót is alaposan meg kell tisztítani. A fáradt olaj leengedése után a megtisztított olajleeresztő csavart ismét becsavarjuk (a tömítőgyűrűről ne feledkezzünk meg). Ezután az olajbetöltő csavart kicsavarjuk (19-es kulcs) és az új olajat betöltjük.

A töltési mennyiség 1,5 l. Az olaj utántöltésekor a sebességváltó oldalán levő ellenőrzőcsavart nem csavarjuk ki, mivel ez az ellenőrzőfurat csak a pillanatnyi szintet jelzi. Ezen a furaton keresztül az olaj már 1,2 l-nyi mennyiség betöltésekor is kifolyhat, mert a betöltött olaj az üreges tereket csak lassan tölti ki.

A sebességváltóban levő olaj szintjének ellenőrzésekor hosszabb üzemidő után az olaj szintjének az ellenőrzőcsavar magasságában kell lennie. Az ellenőrzőcsavar (14-es kulcs) bal oldalon található, csupán néhány centiméterre a sebességváltó alsó éle felett. A csavart a gyártómű pirosra festette. Ha az ellenőrzőcsavart ki akarjuk venni, akkor célszerű a kerekeket balra teljesen bekormányozni. A bal oldali első kerék és a kerékdob közötti résbe benyúlva villáskulccsal (14-es kulcs) a csavar kihajtható. Ha a sebességváltó-furatból folyik az olaj, akkor elegendő mennyiségű és a csavar ismét becsavarható.