A fékek légtelenítése

A fékberendezésen végzett minden javítás után feltétlenül szükség van fékvizsgálatra (fékellenőrzésre) állóhelyzetben és elinduláskor.

Ha a kerékfékhengert, főfékhengert, vagy a fékvezetékeket javítottuk, akkor a fékberendezést elindulás előtt légteleníteni kell! A légtelenítéshez két személyre van szükség.

Ha az ellenőrzés során a fékpedál teljesen lenyomható és az érezhető ellenállás eléréséhez többszöri pedálműködtetés szükséges, vagy a pedálút túl hosszú, akkor annak többnyire az az oka, hogy a fék hidraulikus rendszerébe levegő jutott. Mindezen esetekben a fékberendezést légteleníteni kell!

Ha a főfékhengert kiszereltük, vagy az elosztócsonkról a fékvezetéket leszereltük, akkor először az elosztócsonkot légtelenítjük a főfékhengernél azért, hogy a levegőt ne szivattyúzzuk az összes vezetéken keresztül. Ezután a kerékfékhengereket vezetékhossz szerint légtelenítjük (először a leghosszabb vezetékűt) és végül ismét az elosztócsonkot.

A légtelenítés során a levegőnek távoznia kell a fékberendezésből. Eközben azonban mindig ügyelni kell arra, hogy a fékfolyadéktartály kielégítő mértékben fel legyen töltve, mert különben újra levegőt szivattyúzunk a fékvezetékekbe.